fredag 20 januari 2017

Kort uppdatering

Står utan dator de närmsta två veckorna och därav kommer det vara svårt att få fram blogginlägg. Att skriva på mobilen är en mardröm för mig, trots att jag tillhör den beryktade yngre generationen som tydligen är snabbare än vinden på att knappa på de här manickerna.

I vilket fall som helst, några grejer har hänt de senaste dagarna värda att nämna. Castellums styrelse föreslår en utdelning om 5.00:-/aktie för 2016, att utbetalas över två omgångar om 2.50:- vardera. Jag var betydligt mer konservativ och hade endast räknat med en utdelning om 4.50:-/aktie så jag är helt klart positivt överraskad, även om jag likaså hade accepterat att pengarna stannade kvar i bolaget för vidare förvaltning. Kanske ett tecken på att de inte ser väldans massa lönsamma investeringar framöver?

Jag tar in Fingerprint igen, denna gång endast 70st aktier till 60.25:-/st. Stop loss på 54:-!

H&M är ju klart en besvikelse men jag håller mig fortsatt lojal.

Kan väl medge att jag borde hållit kvar till Volkswagen ytterligare en månad, men alltid enkelt att vara efterklok. Jag förstår inte hur bolaget har värderats upp så mycket på sistone, kanske har jag missat något?

4 kommentarer:

  1. Fingerprint ser lite lockande ut att trada lite i men företaget har något genuint ruttet i sig så jag avstår.

    Och jag känner igen det där med att skriva på mobilen. Det blir inte bra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imorgon får vi se om jag gjort rätt i att ta chansposten i bolaget. Det är något som lockar in mig hela tiden, det känns rätt i tiden men det kommer definitivt att vara en svår resa. Speciellt om man hela tiden är i rampljuset för diverse insiderbrott...
      /S

      Radera
  2. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera
  3. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera