tisdag 6 december 2016

Månadsbokslut November!

Aktieportföljfliken är nu uppdaterad! Ja, vad ska man skriva... Månaden har gått i raketfart och jag har haft knappt med tid över till att reflektera över börsen och bloggen. Kul att så många fortfarande tittar in trots inläggstorkan som existerat här, det ger mig incitament till att försöka ta tag i bloggen framåt småkvällarna eller på tidiga morgnar och trotsa tröttheten.

Kort sammanfattning över viktiga händelser med portföljen den gångna månaden:

  • Nettoutdelning mottagen från Gjensidige om 241,11:-
  • Införskaffat Castellum och viktat till 5% av portföljen. Tog tillfället i akt att köpa på mig motsvarande 4% av den posten på 113:-, har alltså fortfarande några aktier kvar att köpa på mig i bolaget.
  • Novemberlönen + CSN uppgick till 13.284,70:-. Av dessa gick 11.284,70:- omedelbart till att återbetala på mitt egna lån till aktieportföljen. Det blir således ingen avsättning av lön till aktieportföljen på ett tag framöver då jag istället ser det som en återbetalning av den buffert som jag snyltade på. Kvar är det cirka 22.885:- att återbetala på, dock kommer jag denna månad tyvärr att behöva snylta ytterligare cirka 25.000:- pga renoveringen av badrummet.

Vad händer i december?

  • Ska försöka arbeta så mycket jag hinner med parallellt med studierna för att på snabbast möjliga väg kunna återbetala lånet till aktieportföljen. Totalt kommer det vara cirka 50.000:- att återbetala på, och det är en hel del när man tar i beaktande att jag arbetar deltid. Decemberlönen kommer att vara den högsta deltidslönen jag någonsin inkasserar, cirka 13.000:-, så det ger er förhoppningsvis en hum om hur mycket jag jobbat i november (lön betalas retroaktivt).
  • Q3-utdelningen från Unilever inkasserar jag imorgon 7 dec, cirka 160:- netto.
  • Har sålt en TV för 472:- och de pengarna ligger inne hos paypal till 20 dec. (varje krona räknas!)
Bolagsspecifika händelser i december beaktas lite längre fram.

Hoppas ni alla mår bra i julstugorna! Nu är det inte långt kvar innan julklapparna ska öppnas, i spåren av två bostadsrenoveringar är det tur för mig att vi familjemedlemmar inte ger julklappar emellan.

In och kika på den uppdaterade aktieportföljen här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar