torsdag 15 september 2016

Köp i Fortum, H&M samt ICA Gruppen

Senaste dagarnas fall har jag välkomnat med öppen famn, en snållännings högsta önskan är ju alltid att komma så billigt undan som möjligt.

Några köp har det blivit i H&M, ICA Gruppen och Fortum (cirka 3000kr i respektive bolag), de stora inköpen som jag har kvar att göra i USA har dock uteblivit. Marknaden på andra sidan Atlanten är på ATH och det i kombination med en dyr dollar gör mig inte särskilt upphetsad.. Bolag som jag har kvar att ta in i portföljen är Johnson & Johnson, Unilever, Investor, Sampo, Skanska/NCC och eventuellt Bonava.

Hur har mitt arbete med att skära ned på onödiga utgifter gått? Mindre bra denna vecka tyvärr.. Idag behövde jag köpa ett nytt batteri till motorcykeln (399kr från Biltema), bensinkostnader på 5 dagar har uppgått till cirka 1000kr (MC och bil) och jag har ätit ute 3 gånger á 100kr varje tillfälle.

Jag får väl glädjas i att jag får ut en relativt hög lön denna månad, cirka 7500kr netto (inkl. CSN bidrag). Lönen för septembermånad kommer bli rekordmånad, jag är redan nu uppe i cirka 10.000kr brutto och jag har fortfarande 2-3 arbetsdagar kvar att jobba. Jag bör påminna alla läsare om att jag är student, så jag jobbar halvtid vid sidan om studierna. Därmed är mina intäkter väldigt låga, varför jag försöker fokusera på att minska utgifterna.

Nästa inlägg kommer behandla min levnadssituation och hur min ekonomi ser ut en typisk månad. Jag vill även rikta ett tack till alla läsare som hittat hit på så kort tid. :)

Allt gott,
Snållänningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar