söndag 4 december 2016

Missat att göra månadsbokslut

Tiden har fullkomligt sprungit iväg ifrån mig och jag har inte haft någon vidare tid att spendera börsen några minuter. Bloggen har blivit lidande till följd av detta och jag kom precis på att jag missat att göra månadsbokslutet för novembermånad. Jag ska försöka att göra detta imorgon och det får bli ett försenat månadsbokslut som inkluderar några börsdagar i december.

Överlag kan jag väl säga att portföljen inte har presterat särskilt bra, mycket till följd av att mina utländska innehav har sjunkit med cirka 6-7%. Novo Nordisk är det största sänket! Fortum har presterat väldigt dåligt de senaste månaderna likaså, Unilever har tagit stryk och är på 3-årslägsta etc etc. Mycket som inte går rätt kan man tycka, själv välkomnar jag nedgångarna då jag ska försöka köpa på mig lite fler aktier i bolagen snart. Givetvis hade scenariot varit betydligt bättre om vi också såg en bred och allmän börsnedgång, men den har uteblivit. Hysterin inför presidentvalet har man snabbt sopat under mattan och jordklotet snurrar fortfarande runt sin axel på cirka 24h.. Vem kunde ha gissat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar