fredag 25 november 2016

Jag lever fortfarande

Mycket saker i pipelinen nu, vilket har renderat i att inläggsfrekvensen på bloggen tyvärr har tagit skada. Nu har så äntligen saker börjat falla på plats och förhoppningen är att jag framöver kan få lite mer egentid, att jämföra med min nuvarande situation då jag de senaste veckorna knappt ens har haft tid och ork för att logga in och kolla aktieportföljen.

Renoveringen av köket är nu helt slutfört, och totalt kostade det mig 17.462:-. Vill man vara nitisk så kan man lägga till några hundralappar för bensinkostnader. Allt är materialkostnader, inga direkta hantverkarkostnader utgick då min far och hans arbetskollega hjälpte mig med allt från såväl planering till rivning och montering. 

Renoveringen av badrummet är i full fart, rivningen och bilningen av gammal golvbrunn är slutförd. Jag visste aldrig att bilning kunde orsaka så pass många arga grannar, det är ju mindre kul att ha grannar som knackar på och är frustrerade över att alla väggar vibrerar kraftigt. Allt ser ut att följa tidsschemat och förhoppningen är att lägenheten blir klar till tisdag. Då återstår bara att städa den innan det är dags att hyra ut den och få lite intäkter på så vis.

Har träffat en intressent idag som förhoppningsvis skriver på avtal imorgon. Helt sjukt, uppemot 60 personer har besvarat min annons och jagar mig för att kunna få komma och kolla på lägenheten. Det är oerhört tidskrävande, för att inte nämna utmattande, att administrera hela flytten, renoveringarna och nu även inflyttningen av ny hyresgäst. Det har tagit mycket på mina krafter och jag känner mig tyvärr inte helt 100-procentig idag, förhoppningen är att jag får mer tid över till att vila upp mig och kunna varva ned lite framöver när jag lägger detta bakom mig.

Över till månadsintäkterna:
Lönen trillade in idag och totalt blev det 11.888,70:-, varav 385:- avser friskvårdsbidrag.
CSN fick jag även och det blev hela 1.396:-. Totalt reserverar jag 2.000:- till privata utgifter för december, och resterande 11.284,70:- går oavkortat till att återbetala mitt interna lån från aktieportföljen. Kvar är nu 22.885,30:- att återbetala innan lånet är fullt återbetalt, dock kvarstår ju fortfarande min största utgiftspost --> badrumsrenoveringen. Det kommer bli cirka 25.000:-, och då kommer jag återigen att behöva låna från aktieportföljen för att kunna betala räkningen.
2.000:- är på ingång, förhoppningen är att få pengarna i början av december. Detta är från försäljningen av mina två Beolab 3000 högtalare, vilket skedde i förra månaden men där köparen ännu inte kommit förbi (enligt ök).
Denna månad kommer jag återigen att ha arbetat mer än halvtid, vilket bör rendera i en nettolön uppemot 11-12k.

Jag vill be om ursäkt över att jag inte besvarat några av mina läsares kommentarer. Jag hoppas innerligt att ni har förståelse för att mycket saker sker just nu i mitt liv, och att tiden helt sonika inte räcker till. Jag är djupt tacksam över att bloggen fortfarande drar till sig uppemot 100 läsare varje dag, trots att jag inte uppdaterat på 9 dagar. Det är väldigt tacksamt från min sida och agerar morot i mitt bloggprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar