måndag 14 november 2016

Nyinflyttad

Då är snållänningen äntligen klar med flytten! Det har tagit hela helgen och jag känner mig, vilket jag inte trodde var möjligt, väldigt utmattad. Jag tror det är en kombination av hög arbetsbörda på jobbet, heltidsstudier och det faktum att så mycket har varit rörigt i bostaden. Det, eller det faktum att jag behövde betala cirka 25.000:- för renoveringen av köket.. Har inte lyckats luska ut ännu.

Har inte haft mycket tid till övers att investera på börsen, men jag kan ledsamt konstatera att min depå har lyst rött de senaste dagarna. Ligger minus ca 12.000:- på de senaste två veckorna vilket ändå måste anses vara bedrövligt i och med att valutaeffekterna är positiva samt att OMXS30 har rört sig sidledes. Stock-picking at its finest, tydligen. Men det är inget att gräma sig över egentligen, innebär bara att jag får möjlighet att köpa på mig fler aktier till en billigare slutsumma. Några större köp blir det dock inte de närmsta månaderna om vi inte ser en stor nedgång på börsen, allt under 1380 och jag kanske börjar investera bufferten.

Framöver blir det förhoppningsvis bättre inläggsfrekvens från min sida. Ska försöka med åtminstone 3st/vecka, men jag vill inte skriva för skrivandets skull. Antingen ska det vara informativt eller analytiskt, rent trims trams eller utfyllnadsinlägg är bara värdelöst.

3 kommentarer:

  1. Känner samma här! Mycket rött men samtidigt fina köpmöjligheter! Vad blir det troligast för köp när lönen trillar in? Jag funderar på att snitta ner mig i Axfood och Castellum som backat rejält på sistone! Mvh Kneg till Deg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket av lönen kommer gå till att betala av mina "lån" så det blir inte en hel del köp framöver. Har dock sikte på castellum eller hemfosa, har inte haft tid att analysera casen ännu dock. Vill ta in skanska också men där avvaktar jag bättre köpläge.
      Ica har likväl backat en hel del på sistone, har du någon koll på vad det beror på att livsmedelsbutikerna faller?
      /S

      Radera
    2. OBS lekmanna-analys: I o m ränteläget har mycket pengar letat sig till fastigheter och livsmedel som "säkra hamnar". Nu när Trump vunnit har många längre räntor gått upp vilket jag tror påverkar priset negativt.

      Radera