torsdag 6 oktober 2016

Oväntade intäkter denna månad

Minns ni att Snållänningen äger en motorcykel? Denna blev påbackad av en buss när den stod parkerad i centrala Stockholm i somras. Hojen tog mycket stryk och behövde uppsöka doktorn, något den gjort nu i totalt 50 dagar. Fortfarande är den inte helt frisk men jag förväntas få tillbaka den senast nästa vecka.

Stilleståndsersättning utgår om 25kr för varje dag den står på verkstad, vilket innebär att jag per idag är garanterad 1250kr i ersättning. Dessutom tog mitt avgassystem stryk och det löste vi med en kontantersättning om 2500kr som trillade in på kontot igår.
Totalt kommer jag att få ca 4000kr i ersättning, och de går oavkortat till aktieportföljen. Dessa investerar jag mot slutet av månaden, när lönen och csn trillar in. Nu är frågan bara vilka godisbitar som ska inhandlas för dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar