lördag 1 oktober 2016

Första månadsbokslutet

Då har Snållänningen precis fullgjort sitt första "månadsbokslut". Sammanfattningsvis tillfördes 11.339kr till utdelningsmaskinen under septembermånad, varav 2.950kr härstammar från försäljningen av mitt Bang Olufsen ljudssystem, 171kr från försäljningen av en gammal actionkamera och 8.217,59kr från lön/CSN.

Det har blivit en del köp under månadens gång motsvarande cirka 30.000kr. Detta grundar sig i att jag äntligen tagit in försäkringsbolagen Gjensidige och Tryg motsvarande totalt 17.000kr, samt att jag köpt på mig lite Novo Nordisk, Volkswagen, Nordnet Superfonden, H&M och ICA för månadsinsättningen.

Fortfarande kvarstår att köpa på mig lite Investor, Unilever och ett byggbolag innan jag är fullinvesterad. Jag tycker USA känns extremt dyrt (kombinerat med en dyr dollar), jag hittar inget byggbolag till bra pris och Investor är på G.

Min buffert på 100.000kr kommer jag att investera när/om OMXS30 sjunker till 1250, 1100 och 1000. Dvs. det kan ta lång tid innan jag är fullinvesterad, det känns tryggt att ha en reserv om det kommer ett snabbt börsfall. Presidentvalet i USA, Kinas skuldsättning, orimliga bopriser i Stockholm och allmän marknadsoro gör att jag drar mig för att köpa på mig nu. Dock fortsätter jag att kontinuerligt investera sparkvoten från CSN/lön + eventuella försäljningar av prylar hemma.

In och kolla mina uppdaterade innehav!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar